اخبار اخبار .

اخبار

بازي تخته نرد

بازي

دانلود بازي تخته نرد

بازي تخته نرد android از گوگل پلي

جهت دانلود بازي تخته نرد رايگان براي اندرويد از گوگل پلي استور كليك كنيد.

دانلود بازي رايگان تخته نرد براي اندرويد |هخامنشي

جهت دانلود بازي تخته نرد رايگان با تم هخامنشي كليك

كنيد.

دانلود بازي تخته نرد

دانلود بازي

 

بازي تخته نرد رايگان از گوگل پلي

جهت دانلود رايگان تخته نرد از كافه بازار كليك كنيد.

 

تخته نرد از شهر سوخته تا دانلود بازي تخته نرد بر روي موبايل

تخته نرد

بازي تخته نرد نه در ميان كاربران ايراني بلكه در سراسر جهان هم بازي اي پر مخاطب است. وجود صدها سايت معتبر بازي تخته نرد آنلاين در كنار هزاران بازي تخته نرد قابل دانلود براي نسخه هاي اندرويد ( Android ) و آي اُ اس ( ios ) بيانگر محبيوبيت اين بازي در سراسر جهان است. جالب است بدانيد در دنياي واقعي هم تخته نرد محبوبيت فوق العاده اي در ميان علاقه مندان به بازي هاي بُردي ( Board Game ) دارد بصورتي كه برخي از تورنُمنت هاي آنلاين بازي تخته نرد جوايزي ميليون دلاري دارد. در اين مقاله در ابتدا كمي از قوانين و فلسفه هاي بازي هاي تخته نرد براي شما مي گوييم و سپس به معرفي محبوبترين بازي هاي تخته نرد دانلود شده مي پردازيم. قبل از شروع اين نكته را هم بدانيد كه اين بازي كاملا ايراني است. اولين آثار بازي تخته اي مشابه به تخته نرد در شهر سوخته و با قدمتي در حدود 5000 سال يافت شده است. تخته نرد در متون كهن فارسي به نام كتاب پادشاهان شهرت داشته است.bazi takhte nard

 

 

فلسفه و قوانين بازي تخته نرد

بازي تخته نرد از 30 مهره كه در دو گروه 15 تايي تقسيم بندي شده اند، 2 عدد تاس و يك تخته ي 24 خانه اي تشكيل شده است. نظريات و تئوري هاي بسياري در رابطه با جايگاه و فلسفه ي هر يك از اين المانها وجود دارد كه ما در اينجا به محبوبترين آن مي پردازيم. 30 عدد مهره نشاني از سي روز يك ماه ايراني است و در برخي از تئوري ها از آن به انسانها و موجودات زنده برداشت شده است. تخته ي بازي در هر سمت داراي 12 خانه است كه از آن بعنوان نمادي از 12 ماه سال و گاهي بعنوان زمين زندگي ياد مي كنند. تاس ها هم در اين بازي نقش اتفاقات و شانس هايي را دارند كه آن 15 مهره بايد از آنها در جهت رسيدن به هدف بازي و يا زندگي استفاده نمايند. قوانيني كه مي بايست در تخته نرد مورد توجه قرار بگيرند عبارتند از :

  • راه اندازي بازي : هر بازيكن مي بايست 15 مهره خود را در ابتداي بازي در وضعيتي مطابق با آنچه در تصوير مشاهده مي كنيد بچيند و سپس تاس، تعيين كننده ي فرد آغاز كننده بازي خواهد بود.
  • نحوه حركت : هدف از بازي تخته نرد جمع آوري مهره هاي خود از تمامي سطح بازي، آوردن آنها به خانه خود و سپس خارج كردن آنها از زمين بازي است. حركت مهره ها توسط عدد تاس ها تعيين مي گردد.
  • زدن و نشستن : در بازي تخته نرد هنگامي كه مهره شما در يكي از خانه ها خالي باشد ( يعني اينكه تك باشد ) بازيكن حريف مي تواند در صورت ياري تاس، مهره شما را از زمين بازي خارج كند. در اين حالت شما بايد با ريختن تاس و آوردن شماره خانه خالي موجود در زمين بازي حريف، بازي با آن مهره را مجددا از آغاز زمين شروع كنيد.
  • دو برابر كردن بازي : در برخي از بازي هاي تخته نرد بويژه در نسخه هاي آنلاين و دانلود شده، شما اين امكان را داريد كه در مقاطع مختلف بازي درخواست دو برابر شدن امتياز برد نهايي بازي را داشته باشيد. البته اين موضوع مي بايد مورد تاييد حريف شما هم باشد.( تخته نرد آنلاين-دانلود رايگان تخته نرد)

لذت بازي تخته نرد

تخته نرد برخلاف بسياري از بازي هايي كه در آنها تاس نقش تعيين كننده اي دارد؛ تنها متكي به شانس و اعداد تاس نيست. شما مي بايست تخته نرد را با يك استراتژي مشخص آغاز كنيد و با قوانين تخته نرد و تكنيك هاي آن آشنايي كامل داشته باشيد.(bazi takhte nard baraye android)

پس در صورت شكست خوردن در تخته نرد آنلاين يا پس از دانلود تخته نرد و شروع به بازي آن و احتمالا شكست خوردن هاي اوليه، نااميد نشويد. تلاش كنيد در طول بازي و با پيش آمدهاي مختلف بر روي استراتژي خود بمانيد و حواستان باشد بهترين حركت ها  را با تاس هايي كه مي آوريد، داشته باشيد. و اگر هم به بازي تخته نرد آنلاين علاقه مند شديد و خواستيد در يكي از صدها سايت اين بازي عضو شويد، حتما در ابتدا قوانين آنها را به دقت مطالعه كنيد. زيرا تخته نرد در مناطق مختلف گاها با قوانين متفاوتي بازي مي شود.

نام انگليسي تخته نرد Backgammon  بازي تخته نرد براي اندرويد و اي اوس آن را برنامه نويساني موبايل كه در اين صنعت فعاليت دارند رايگان در اختيار همگان گذاشته اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۷:۰۶ توسط:فرانكي موضوع: