اخبار اخبار .

اخبار

يك حرف باحال

سلااام

خوبيد يك سايت باحال ميخوام بهتون معرفي كنم سايتش عاليه مطالبش خريد كود كامل

ويژگي هاي تغذيه اي كود مرغي

در مقاله اي در مورد كودهاي كامل كشاورزي و كودهاي NPK توضيحاتي داده شد. همانطور كه در مقاله معرفي كودnpk توضيح داديم، مهمترين عناصر به كارگرفته شده در كودهاي كامل NPK عناصر نيتروژن، فسفر و پتاسيم است . سه عنصري كه به عنوان عناصر پرمصرف و ماكرو در تغذيه گياهان مورد توجه قرار مي گيرد. جالب است كه كود مرغي به طور طبيعي حاوي اين سه عنصر در مقادير قابل توجه اي  است. سه عنصري كه با جذب در گياه به رشد رويشي گياهان كمك مي كند. در اين بين عنصر نيتروژن مهمترين بخش از تركيبات كودهاي مرغي را تشكيل مي دهد. ازت موجود در تركيب كود مرغي و يا پلت مرغي به رشد رويشي گياهان كمك زيادي مي كند. عنصري كه بايد در مقاطع زماني خاصي به گياهان داده شود. به طور كلي در هر تن كود مرغي با 50 درصد آب حدودا 20 كيلوگرم ازت، 13 كيلوگرم پتاسيم و 25 كيلوگرم فسفر  موجود است. در كنار اين سه عنصر ماكرو و پرمصرف عناصر آهك و منيزيم نيز به ميزان حدود 42 كيلوگرم در هر تن كودمرغي وجود دارد. مجموع اين تركيبات به همراه عناصر ضروري ديگر كود طبيعي كاملي را براي كشت تشكيل مي دهند. يكي از مزاياي استفاده از كودهاي مرغي استفاده همزمان از يك تركيب براي بهره مندي از چندين ماده غذايي مفيد است.

پلت مرغي

اهميت كود مرغي در مقايسه با ساير كودهاي حيواني

به طور كلي كودهاي حيواني از ساير كودهاي شيميايي موجود در بازار مقرون به صرفه تر و سالم تر هستند. به همين دليل استفاده از كودهاي شيميايي  در موارد خاص و بر اساس نياز خاك به توصيه ي متخصصين خاكشناسي صورت مي گيرد.
در بين كودهايي كه منشا حيواني دارند، كود مرغي كيفيت بالاتري نسبت به كودهاي دامي دارد. طبق مستندات آزمايشگاهي ازت موجود در كودهاي مرغي بيش از سه برابر كودهاي دامي اندازه گيري شده است. همانطور كه مي دانيد ازت مهمترين تركيب موثر در رشد رويشي گياهان محسوب مي شود. مورد بعدي عنصر فسفر است كه در تركيب فسفات كودهاي مرغي و دامي مورد سنجش قرار گرفته است. عنصر فسفر كود مرغي بيش از 5 برابر فسفر كودهاي دامي اندازه گيري شده است.

براي ادامه مطلب وارد اين سايت بشيد بچه ها پلت مرغي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۹:۴۲ توسط:فرانكي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :